Geneza
W 2021 roku agencja reklamowa Kava zwróciła się do Klipkamery z propozycją realizacji kampanii 1% dla Fundacji Iskierka, która pomaga chorym dzieciom walczyć z nowotworami.
Projekt zakładał stworzenie 2-óch krótkich, 30 sekundowych filmów na serwisy społecznościowe. Bohaterami kampanii mieli zostać podopieczni fundacji, którzy wygrali swoją walkę z rakiem.
Produkcja
Produkcja została rozłożona na 2 dni zdjęciowe, po jednym na każdy film. Lokacją było biuro Iskierki w Katowicach - konkretnie jedno duże, konferencyjne pomieszczenie z kolorowymi ścianami.
Realizacyjne chcieliśmy zamienić przestrzeń biurową w symulację prywatnych pokojów naszych bohaterów. Do tego celu wykorzystaliśmy różne kolory ścian, salonowe meble i akcesoria, które nawiązywały do zainteresowań dzieci.
Konstrukcja
Dwa filmy mają tę samą konstrukcję fabularną. Ich centralnym punktem jest przywołanie retrospekcji archiwalnych zdjęć, kiedy dzieci były w trakcie leczenia.
Zależało nam, aby filmy były zrozumiałe samodzielnie, ale jednocześnie by razem tworzyły spójną całość. Dlatego osią fabularną został sms Pauliny do Oskara w sprawie warsztatów onkologicznych. Jednocześnie sms otrzymany od partnera_ki w chorobie
przywołuje w obydwu bohaterach retrospekcje leczenia.
Zależało nam, aby filmy były zrozumiałe samodzielnie, ale jednocześnie by razem tworzyły spójną całość. Dlatego osią fabularną został sms Pauliny do Oskara w sprawie warsztatów onkologicznych. Jednocześnie sms otrzymany od partnera_ki w chorobie
przywołuje w obydwu bohaterach retrospekcje leczenia.
Poniżej film prezentujący ostatnią fazę produkcji - kolorowanie materiału wyjściowego z kamery.
Colorgrading